משווקים בתחום הוולנס? כדאי שתדעו שהתחום מתנהג כמו דת

תמונה: Erik Brolin

כמעט ארבעה טריליון דולר. זה ההיקף השנתי של שוק הוולנס. שוק שרובו פרימיום: מכוני כושר, סטודיוס ליוגה, מדריכים, סדנאות וריטריטים, לבוש ייעודי ונעליים, שעוני ניטור, משקאות, מאכלים, תוספים והרשימה עוד ארוכה. שוק שמבטיח לנו שניראה טוב יותר, נהיה בריאים יותר, מסופקים ומאושרים יותר ואנחנו באים בהמונינו לקבל שייכות ומשמעות.

אבל השוק הזה הוא יותר מעוד תחום צרכני ומקבץ של ענפים. השוק הזה מתנהג כמו דת. נהלו שיחה קצרה עם כמה פנאטים לוולנס ותתקשו להתעלם מהתחושה שאתם מדברים עם אנשים שראו את האור ומתייחסים אל החילוניים הבורים שעדיין לא גילו את האמת הקדושה ביחס מעורב של פליאה, רחמים ואפילו שמץ סלידה.
אם תחשבו על זה רגע, עולם הוולנס (“שלומות,” לפי האקדמיה ללשון העברית) כולל את כל אלה. לא מדובר רק על ענפי צריכה ואפילו לא רק סגנון ואורח חיים. יש כאן סט של אמונות לגבי איך נכון לנו לחיות. ה- “טבע” וה- “יקום” תפסו את מקומו של “אלוהים”. “טבעי” החליף את “קדוש”. זה לא מקרה שאנחנו נדרשים לטהר את גופינו ואת נפשינו. בהקשר הזה זה גם הגיוני שאנחנו חשים יראה ממדריך הכושר, גורו המדיטציה או התזונאית שלנו ואם אנחנו מזייפים אנחנו מרגישים שחטאנו.

לכל הדתות בעולם יש כמה מאפיינים מקבילים:

  • יש לה הסבר איך העולם בנוי ופועל
  • היא מכתיבה דרך חיים נכונה שאסר לסטות ממנה ואיסורים חמורים
  • היא נותנת לנו תחושה של שליטה בגורלנו באמצעות התנהגות נכונה וגם אישור שאנחנו חיים נכון
  • היא מגדירה מה חשוב יותר ומה פחות ונותנת לנו ממד רוחני
  • יש לה סמלים
  • יש לה טקסים ואביזרי פולחן
  • יש לה מקומות קדושים שצריך לבקר בהם
  • יש לה כוהנים שמביאים לנו את האמת המוחלטת
  • היא אומרת לנו איך צריך להתלבש, מה מותר ומה אסור לאכול ולשתות ואיך אנחנו צריכים להבנות את סדר היום שלנו
  • היא מאפשרת לנו קהילה של אנשים שחושבים, מאמינים וחיים כמונו ומחזקים את אמונתנו.

Headspace מבטיח לחבר אותנו לעצמינו לעוצמות שבנו. Lululemon הוביל את יוזמת Peace on Purpose שבאה לצייד אותנו במשאבים כדי שנוכל לדאוג לעצמם ולאחרים ולהתמודד עם האתגרים הגדולים שהעולם מציב בפנינו. SoulCycle מבטיח למאמינים מסע יומיומי לחוויה חוץ גופית יחד עם רבים סביבנו שנעים בסוג של תפילה יחד איתנו, לא סתם אימון. ואלה רק כמה דוגמאות אקראיות.

הסוציולוג הצרפתי אמיל דורקהיים טען שדת מארגנת את עולמנו באמצעות הבחנה בין קודש לחול. דת הוולנס מבחינה בין מצוות הוולנס הקדושות לבין שאר הפעילויות בחיינו שנעדרות קדושה. היא אפילו נותנת הקשר למכלול חיינו. כמו שקראתי פעם אצל אחד הגורואים: “אם אתה לא מסוגל לנהל את גופך ואת המיינד שלך איך תוכל לנהל בהצלחה עסק?”

אבל, אנחנו משוכנעים שרבים מכם אומרים לעצמם עכשיו, הרי הוולנס מבוסס ברובו על ידע מדעי אמין. ובכן … לא בדיוק. רבות מהפרקטיקות בעולם הוולנס נשענות על בסיס שנוי במחלוקת. לגבי חלק, ידוע בבירור שהן מזיקות. אבל אנחנו לא ניכנס לוויכוח הזה.

האייטם הזה לא נכתב כדי לכפור בדת הוולנס או להחזיר אתכם בשאלה. ראשית, אנחנו עצמנו לא בדיוק כופרים. מעבר לזה, קטונו. הוא נכתב דווקא כדי לומר לכם שאם אתם משווקים מוצרים או שירותים בתחום הוולנס ורוצים להצליח, כדאי שתחשבו על הממד הדתי של הוולנס ואיך תוכלו לעצב את הצעת הערך שלכם מתוך התובנה הזו.

מכירים מישהו שזה עשוי לעניין? שתפו.

מנוי חינם

רוצים לקבל את המגזין ישירות למייל או לוואטסאפ שלכם?

עוד בגיליון זה

הדרך המהירה למציאת פתרונות מעשיים
להשגת מטרות עסקיות ושיווקיות מאתגרות

יש לכם מטרה עסקית/שיווקית מאתגרת שאתם רוצים למצוא דרך אפקטיבית להשיג אותה? 

שיטה מדויקת המאפשרת הגעה לפתרון מהיר ודרך פעולה יצירתית המבוססת על תובנות חדשות, על השוק, התחרות ועל הלקוחות.

הספריט מחבר את הצוות שלכם לעבודה משותפת, ומייצר תוצאות שמובילות להחלטות מהירות ולביצוע אפקטיבי שניתן למדידה.