למה Louis Vuitton יצאו במחווה ל- Yayoi Kusama ואיך גם אתם יכולים?

louis-vuitton-yayoi-kusama-collaboration-cruise-2023-feat

מותג האופנה היוקרתי הכריז לאחרונה על סיבוב שני של שיתוף פעולה עם האמנית היפנית Yayoi Kusama שנהנית מפופולאריות אדירה בעולם וגם אצלינו, אם לשפוט לפי התורים בתערוכה שלה במוזיאון תל-אביב. במסגרת שיתוף הפעולה Louis Vuitton משיקה סדרה של תיקי עור בהשראת יצירותיה לקולקציית Cruise 2023 של המותג. מוטיב חוזר באמנות של Kusama הוא נקודות, כדורים וחומרים מחזירי אור.
בסיבוב הראשון של שיתוף הפעולה בשנת 2012, כשהמעצב מארק ג’ייקובס הוביל את המותג, עיטרו הנקודות של Kusama צעיפים, שמלות, נעליים ותיקים של Louis Vuitton.

בסיבוב הנוכחי, לציון עשר שנים לשיתוף הפעולה, נקודות צהובות, ירוקות, לבנות, כחולות ואדומות מצוירות על התיקים כמו בציור חופשי של ילד. אחד מתיקי העור השחורים מנוקד בכדורי כסף בולטים ועוצב בהשראת אחת מיצירותיה הפופולריות ביותר של Kusama, “Narcissus Garden” (1966).
מקבץ קטן של פריטים מתוך הקולקציה Yayoi Kusama x Louis Vuitton הוצג בהופעת בכורה במהלך תצוגת האופנה של קולקציית הנשים של Nicolas Ghesquière’s 2023 במכון סאלק בסן דייגו. הקולקציה המלאה תושק בינואר 2023.

איך זה קשור אליכם?
הרעיון השיווקי של Louis Vuitton היה לחבר את הקולקציה החדשה שלו למשהו שזוכה לפופולאריות, נמצא במוקד העניין של רבים מלקוחותיו ונהנה מארומה של “אמנות”. הבחירה שלהם היתה ליצור שיתוף פעולה (שמשמעותו לא ברורה, שכן Kusama לא עיצבה את הקולקציה וכנראה גם לא תיקח חלק פעיל ביחסי הציבור או בקמפיין ההשקה. באותה מידה, יכול היה מותג האופנה להכריז על קולקציה שהיא מחווה ל- Yayoi Kusama בלי שום שיתוף פעולה איתה. וגם אתם יכולים.

מודל החדשנות: עיכשוו יכולות (Currenting Competencies)

קו המחשבה של אנשי Louis Vuitton דומה מאוד למודל חדשנות שאנחנו עושים בו שימוש לעיים קרובות ושמו (המוזר) הוא: עיכשוו יכולות. כלומר: הפיכת היכולות של החברה לעכשוויות וחיבור שלהן למה שמעסיק ומדליק את לקוחות היעד ברגע זה.
המודל הזה אומר בראש ובראשונה, שאחת הדרכים הפשוטות והזמינות ביותר ליצור חדשנות היא לחבר, בכל פעם, את יכולות החברה למה שממקד ממילא את תשומת הלב של לקוחות היעד, בין אם באופן שלילי כדאגה, חרדה או פחד, ובין אם באופן חיובי כהתלהבות.
נניח שיש לכם מוסד לימודים שמציע קורסים בנושאים עסקיים שונים ליזמים ולבעלי עסקים. לבית הספר שלכם יש קורסים קבועים במגוון רחב של נושאים מבוקשים והם “הלחם והחמאה” של העסק שלכם. בתקופה האחרונה אתם מבחינים בכך שElon Musk הופך להיות היזם והמנהל הנערץ ביותר על הלקוחות שלכם. אתם יכולים ליצור להיט שיווקי על ידי כך שתחברו את המיומנויות הרגילות של בית הספר שלכם עם מה שמרתק כרגע את דמיונם של לקוחותיכם ותציעו קורסים כמו: “איך להקים אימפריה עסקית בגישת Elon Musk” או “סודות החדשנות של Elon Musk מותאמים לעסקים קטנים ובינוניים”. לקורסים האלה יש פוטנציאל להפוך ללהיטים כל זמן ש- Musk נערץ על ידי לקוחות היעד שלכם.

מודל החדשנות הזה מעודד יצירתיות על ידי הצבת שני גורמים זה מול זה – את המיומנויות והכישורים של החברה מצד אחד ואת ה- “דליקויות” (מה שמדליק) של לקוחות היעד מהצד האחר.

תהליך החדשנות מובל באמצעות השאלה: איך אנחנו יכולים להשתמש ביכולות ובכישורים של החברה (כולל זיהוי מיומנויות נסתרות שלא שמנו לב אליהן בעבר בתהליך) כדי ליצור הצעת ערך חדשה שתרגש את הצרכנים שלנו עכשיו? בנוסף על כך, אפשר לפתח באופן אסטרטגי ומכוון מיומנויות חדשות נחוצות במטרה לאפשר לחברה למקסם הזדמנויות הנוצרות על ידי דליקויות הלקוחות, בהווה ובעתיד הנצפה לעין.
בתהליך היצירתי אנחנו מזהים וממפים את היכולות של החברה ומגדירים אותן מחדש באופן רחב יותר מכפי שבאו לידי ביטוי עד כה. אחר כך אנחנו מאבחנים את הדליקויות העכשוויות והצפויות בעתיד של הצרכנים.

יש כמה מקורות עיקריים לדליקויות האלה:

  • מגמות, טרנדים ואופנות.
  • אירועים משותפים או נסיבות מאחדות שיש להם השפעה רגשית חזקה (כמו מגיפה, או משבר כלכלי).
  • תפיסות, אמונות וערכים נפוצים בהווה, שנמצאים מתחת לפני השטח אשר נתפסים כאמת מוחלטת אף על פי שהם למעשה נכונים לזמנם בלבד.
  • דמויות “גדולות מהחיים” כמו Elon Musk או Yayoi Kusama.

ועכשיו אליכם.
יש לכם רעיון איך לקשור השקה של מוצר או שירות חדש שלכם למשהו או למישהו שכבר זוכים לפופולריות ומעוררים עניין, בעולם שתורם לדימוי הרצוי של המותג שלכם? אם כן, קדימה.

מכירים מישהו שזה עשוי לעניין? שתפו.

מנוי חינם

רוצים לקבל את המגזין ישירות למייל או לוואטסאפ שלכם?

עוד בגיליון זה

הדרך המהירה למציאת פתרונות מעשיים
להשגת מטרות עסקיות ושיווקיות מאתגרות

יש לכם מטרה עסקית/שיווקית מאתגרת שאתם רוצים למצוא דרך אפקטיבית להשיג אותה? 

שיטה מדויקת המאפשרת הגעה לפתרון מהיר ודרך פעולה יצירתית המבוססת על תובנות חדשות, על השוק, התחרות ועל הלקוחות.

הספריט מחבר את הצוות שלכם לעבודה משותפת, ומייצר תוצאות שמובילות להחלטות מהירות ולביצוע אפקטיבי שניתן למדידה.