ראיון: ד״ר צחי וידר, VIV Medical

ד״ר צחי וידר
יש הטוענים שכבר נולד הילד שיחיה חיים מלאי הנאה עד גיל 200. האם גם אתה מאמין בכך?

מאוד יכול להיות. אני מאמין שתקרת הזכוכית של גיל 100 או 120 שנה היא מלאכותית ואין לה משמעות ביולוגית. כבר עכשיו אנחנו יודעים איך להאריך את תוחלת החיים ואפילו איך להפחית את הגיל הביולוגי. תהליך ההזדקנות הוא הפיך במידה מסוימת. ככל שנביא את הבשורה ליותר אנשים וככל שנתקדם במחקר ובפיתוח, ההתקדמות בגיל הכרונולוגי תפסיק להיות קשורה להיחלשות הגוף, המחשבה והנפש. אנחנו יכולים כבר היום ונוכל עוד יותר בעתיד, לחיות חיים מלאים, בבריאות טובה, רמת תפקוד גבוהה ובעיקר הנאה מהחיים, עד לגילאים מתקדמים מאוד. לפני כמה שנים, ארגון הבריאות העולמי הגדיר את הזקנה כמחלה שניתן לטפל בה. המשמעות המעשית של ההכרזה הזו היא שאם מדובר במחלה, אז אפשר וצריך לפתח עבורה טיפולים ותרופות. זו למעשה הזמנה למכוני המחקר ולחברות התרופות לפתח טיפולים ותרופות לזקנה. ובאמת אנחנו רואים התגייסות אדירה לנושא ותקציבי ענק שמוזרמים והמאמץ הזה מביא תוצאות.

איך אפשר להשיג את זה באופן מעשי?

הדבר הראשון שצריך לדעת הוא שתוחלת החיים שלנו ומצבנו הגופני הם לא גורל גנטי. היום אנחנו יודעים שההשפעה הגנטית בנושאים הללו מוגבלת מאוד ושיש חשיבות עצומה לאפי-גנטיקה, כלומר להשפעה של סביבת חיינו, אורח החיים שלנו ומצבנו הנפשי, על הדרך שבה גנים באים לידי ביטוי או שלא.
מחקר שנערך באוניברסיטת הרווארד במשך 34 שנה, ובחן למעלה מ-123 אלף נשים וגברים, מצא שאימוץ חמישה הרגלים (שמירה על משקל גוף תקין, תזונה בריאה, פעילות גופנית קבועה, הימנעות מעישון והגבלת צריכת אלכוהול) יכול להגדיל באופן דרמטי את תוחלת החיים. עד 14 שנים נוספות לנשים ו-12 שנים לגברים. זה הרבה מאוד. לפי חוקרים מאוניברסיטת שיקגו, שמירה על ארבעה מתוך חמשת ההרגלים מספיקה כדי להפחית ב-60% את הסיכוי לפתח דמנציה בגיל מבוגר. במחקר נוסף שפורסם בשנת 2018, ובוצע על ידי בית הספר צ’ן לבריאות הציבור במהלך 30 שנה בערך, החוקרים מצאו כי נשים וגברים אמריקניים ששמרו על אורחות החיים הבריאים היו בסיכון נמוך ב-82% למות ממחלות לב וכלי דם ו-65% פחות למות מסרטן בהשוואה לאנשים עם אורחות חיים פחות בריאים.
הבעיה היא שלרוב האנשים קשה לנהל אורח חיים כל כך מפוקח וקפדני. לשמחתי, יש לנו מגוון רחב של דרכים תחליפיות שמאפשר לנו לבנות לכל אחד את המסלול שלו.
אנחנו משיגים תוצאות על ידי שילוב של אימוץ אורח חיים והרגלים טובים יותר מבחינת תזונה, פעילות גופנית ושינה, עם טיפולים בטכנולוגיות, בתרופות, בתוספי תזונה ובתכשירים שונים. האמצעים שאנחנו משתמשים בהם הולכים הרבה יותר רחוק ממה שמוכר כ-Wellness או כאנטי אייג’ינג. יש כבר הוכחות שתוכניות טיפול כאלה מצליחות להשיג הפחתה של שנים בגיל הביולוגי והמנטלי בתוך חודשים ספורים.
פן מאוד חשוב הוא הפן הפסיכולוגי-רגשי ויש לו השפעה מוכחת על המצב הגופני הביולוגי ועל תוחלת החיים. אנחנו גם יודעים להציע מנטורינג שעוזר לפתח מיינדסט משוחרר מגיל. עוד אספקט חשוב הוא קהילה תומכת שמשפיעה על הממד הפסיכולוגי-רגשי. אנחנו עובדים על בניית קהילה כזו בין השאר באמצעות הפודקאסט שלי שנקרא Joyspan.
הדבר השני שחשוב לדעת הוא שאנחנו כבר יודעים איך להחזיר את השעון אחורנית מבחינת ההזדקנות הביולוגית-גופנית והפסיכולוגית, ואיך להשפיע על תהליכי ההזדקנות, ולא רק על תוצאותיהם, כפי שהיה בעבר. אנחנו יודעים איך להאט אותם ואיך לשמור תמיד על פער בין הגיל הביולוגי, האמיתי, לבין הגיל הכרונולוגי. במילים אחרות, איך להיות תמיד צעירים בהרבה מהגיל הכרונולוגי שלנו.

מה המשמעות של המושג Joyspan שאתה משתמש בו?

נהוג לדבר על Lifespan שזה תוחלת חיים, ועל Healthspan שזה תוחלת החיים הבריאים. אני הרגשתי שהמושגים האלה מתייחסים רק לגוף ולא לוקחים בחשבון את החוויה של האדם, את ההנאה מהחיים ואת הרצון לחיות, שהם קריטיים להשגת חיים ארוכים. לכן טבעתי את המושג Joyspan – תוחלת החיים המהנים. המטרה שלנו היא להאריך ככל האפשר את ה- Joyspan. להשיג חיים ארוכים ומהנים. זה גם הנושא של ספר שאני עובד עליו עכשיו.

איך הגעת לעסוק בנושא הזה?

לקראת גיל 50 קמתי בבוקר, הבטתי על עצמי במראה והבנתי שמשהו בחיי חייב להשתנות. הרגשתי ירידה ביכולות הספורטיביות שלי, הגב שלי כאב משעות עבודה מאומצות, השינה שלי לא הייתה איכותית והגוף כבר לא היה מלא באנרגיה כפי שהייתי רגיל להרגיש רק עשור אחד לפני כן. נבהלתי. מכיוון שאני חקרן ויזם מטבעי, התחלתי לחפש כל פתרון שמישהו כבר יצר לבעיות האלה, בין אם מדובר בחידושי המחקר ובין אם מדובר בפרקטיקות עתיקות מהמזרח שעמדו במבחן הזמן. עד אז, כרופא, הכרתי את הדברים האלה אבל לא התעמקתי בהם. כשהתחלתי להתעמק, גיליתי התפתחויות חשובות בתחומים של רפואת העתיד: רפואה אינטגרטיבית ומותאמת אישית. למדתי איך ה- Big Data והאינטליגנציה המלאכותית משפרות את היכולת שלנו להבין אילו שילובים עובדים במקרים שונים. קראתי מחקרים שנעשו על “האזורים הכחולים” בהם יש ריבוי של אנשים שמאריכים ימים בתפקוד גבוה ועל אנשים שעוברים את גיל 100 במצב טוב גם במקומות אחרים. נחשפתי לאפשרויות של הארכת תוחלת החיים ואפילו של “הצערה” ביולוגית ומנטלית. דברים מרתקים. הרבה מהחומר היה תיאורטי והצבתי לעצמי אתגר לבנות שיטות שניתנות ליישום במציאות החיים שלנו. אחרי עשור בערך של עבודה, בניתי את השיטה הרפואית שלי שנקראת: Optimizer Medicine, ומטרתה לשמור אותנו במצב אופטימלי מכל בחינה, בכל גיל. להשיג לנו Joyspan מירבי.
היום אני בן יותר מ-60 אבל אחרי ששיניתי את אורח חיי, בין השאר תזונה יותר נכונה ופעילות ספורטיבית, והתחלתי לטפל בעצמי, הגיל הביולוגי של גופי ומוחי צעירים משהיו לפני עשר שנים, על פי פרמטרים מדעיים מדויקים ומדידים.

המרכז הרפואי שאתה עומד בראשו משלב רפואה אסתטית עם טיפולים מאוד מתקדמים בתחום הפחתת הגיל הביולוגי. למה השילוב הזה?

מחקרים מראים שכשאנחנו רואים במראה אדם צעיר יותר שנראה טוב, זה משפיע באופן עמוק לא רק על ההרגשה שלנו ועל רמת האנרגיה והאופטימיות, על דימוי הגוף ועל הביטחון העצמי אלא גם על הגיל הביולוגי שלנו ממש. במקביל, כאשר הסביבה שלנו רואה אדם שנראה צעיר יותר היא מגיבה אחרת, אנחנו נתפסים יותר רלבנטיים, מאמינים יותר ביכולות שלנו. יש לנו יותר הזדמנויות בחיים המקצועיים והעסקיים וגם בחיים הפרטיים. המשוב מהסביבה משפיע על ההרגשה שלנו ושוב, גם על הביולוגיה והפיסיולוגיה. לכן אני משלב רפואה אסתטית עם שיטות אחרות להפחתת הגיל הביולוגי.
ההתייחסות שלנו לרפואה אסתטית היא מאוד הוליסטית ואישית. אנחנו מבצעים הזרקות מסוגים שונים ומשתמשים בחומרים הטובים ביותר בעולם ויש לנו טכנולוגיות מגוונות שמשפרות את מצב העור בפנים ובחלקים אחרים של הגוף, מחזקות את השרירים ומחטבות את הגוף בדרכים שונות ועם זאת אנחנו מטפלים לא רק “מבחוץ פנימה” אלא גם “מהפנים החוצה”, באמצעות תרופות חדשות וייעודיות, תוספי תזונה, ייעוץ מותאם אישית בנושאי תזונה, פעילות גופנית, שינה, טיפולי רפואה משלימה ועוד.
המטופלים שלנו עוברים איבחון במערכת מבוססת אינטליגנציה מלאכותית שמאבחנת לעומק את מאפייני ומצב עור הפנים ואת הגיל הביולוגי של הפנים. מכשיר אחר מאבחן את הרכב הגוף ואת הגיל הביולוגי של הגוף. על בסיס האבחונים האלה ובמקרים מסוימים גם בדיקות נוספות אנחנו מגבשים לכל אחת ואחד תכנית אישית.

המרכז הרפואי שאתה עומד בראשו מציע שירותים ברמת פרימיום ויש לכם חוג לקוחות נאמן מאוד. לאחרונה השקתם גם תת-מותג יוקרתי שנקרא VIV Blue. איך מתנהל השילוב בין שני המותגים האלה ומהם פרימיום ויוקרה בעיניך?

את רמת הפרימיום של VIV Medical אנחנו בונים באמצעות שלושה מרכיבים. הראשון הוא צוות רפואי וטיפולי ברמה גבוהה ועתיר ניסיון. הרמה המקצועית הגבוהה מאוד חשובה לנו. המרכיב השני הוא האמצעים הטובים והמתקדמים בעולם. הטכנולוגיות העדכניות ביותר, התרופות, התכשירים, החומרים. אנחנו מצוידים במילה האחרונה של התחום מכל בחינה. המרכיב השלישי שהוא קריטי, הוא מערכת שיודעת לתת שירות ברמת פרימיום בכל המגעים של הלקוחות איתנו. יש לנו לקוחות שמאוד מחשיבים איכות ומוכנים לשלם מחירים גבוהים יותר ממחירי השוק הרגילים כדי לקבל שירות ותוצאות טובים יותר. אנחנו מחויבים לספק להם את זה.
יש לנו, אגב, גם מחלקה שנקראת VIV Dry שהיא המרכז הגדול, ואני מעז לומר שגם הטוב ביותר בארץ, לטיפול בהזעת יתר.
שאלת על VIV Blue וזו אכן “המחלקה הראשונה” שלנו. לקוחות VIV Blue שואפים להיות תמיד במצב הגופני והמנטלי הטוב ביותר ולהנות מאריכות ימים בהנאה מלאה. המחלקה הזו מספקת להם רמה לגמרי אחרת. הם עוברים בדיקות רבות ומעמיקות, נמצאים במוניטורינג מתמיד באמצעות טכנולוגיות מתקדמות, הם בקשר קבוע עם צוות מובחר של רופאים ושל מטפלים אחרים שכולל אנשים כמו פרופ’ רפי קרסו, ד”ר שון פורטל, פרופ’ מרינה שרגורודסקי ואחרים, יש להם מפגשים סגורים שבהם הם נחשפים לחידושי המחקר והפיתוח העולמים בתחום, אנחנו מסייעים להם לקבל טיפולים ייחודיים בחו”ל במקרי הצורך, כדי לקצר: שירות VIP לגמרי.
VIV Blue מאתגרת אותנו, כיוון שגם VIV Medical נותנת שירותים ברמה גבוהה מאוד ובכל זאת אנחנו מצליחים להציע במחלקה הראשונה שלנו שדרוג מאוד משמעותי.

לאיזה‭ ‬לקוחות‭ ‬הולנדיה‭ ‬מכוונת‭?‬

בעבר‭ ‬הרחוק‭ ‬מיטות‭ ‬מהסוג‭ ‬שאנחנו‭ ‬מייצרים‭ ‬נחשבו‭ “‬טיפוליות‭” ‬ומיועדות‭ ‬לאנשים‭ ‬שסובלים‭ ‬מבעיות‭ ‬גב‭. ‬אנחנו‭ ‬החלטנו‭ ‬להרחיב‭ ‬את‭ ‬השוק‭ ‬לכל‭ ‬מי‭ ‬שרוצה‭ ‬לישון‭ ‬שינה‭ ‬איכותית‭ ‬וגם‭ ‬לפנות‭ ‬לגילאים‭ ‬צעירים‭ ‬יותר‭. ‬כצעד‭ ‬ראשון‭ ‬התחלנו‭ ‬להציע‭ ‬מיטות‭ ‬לגילאי‭ ‬40‭ ‬פלוס‭. ‬בתחילת‭ ‬שנות‭ ‬האלפיים‭ ‬גילינו‭ ‬את‭ ‬אנשי‭ ‬ההייטק‭, ‬שוק‭ ‬אינטליגנטי‭ ‬ואוהב‭ ‬חידושים‭. ‬התאמנו‭ ‬להם‭ ‬מוצרים‭. ‬היום‭ ‬אנחנו‭ ‬פונים‭ ‬גם‭ ‬לזוגות‭ ‬שרק‭ ‬נישאו‭ ‬והמיטה‭ ‬הראשונה‭ ‬שהם‭ ‬קונים‭ ‬אחרי‭ ‬החתונה‭ ‬היא‭ ‬של‭ ‬הולנדיה‭.‬

ד”ר וידר, תודה על השיחה הזו

תודה לכם ושיהיו לכולנו חיים ארוכים ומהנים.

מכירים מישהו שזה עשוי לעניין? שתפו.

מנוי חינם

רוצים לקבל את המגזין ישירות למייל או לוואטסאפ שלכם?

עוד בגיליון זה

הדרך המהירה למציאת פתרונות מעשיים
להשגת מטרות עסקיות ושיווקיות מאתגרות

יש לכם מטרה עסקית/שיווקית מאתגרת שאתם רוצים למצוא דרך אפקטיבית להשיג אותה? 

שיטה מדויקת המאפשרת הגעה לפתרון מהיר ודרך פעולה יצירתית המבוססת על תובנות חדשות, על השוק, התחרות ועל הלקוחות.

הספריט מחבר את הצוות שלכם לעבודה משותפת, ומייצר תוצאות שמובילות להחלטות מהירות ולביצוע אפקטיבי שניתן למדידה.